موزه باستان شناسی باتومی
نوشته شده توسط : badsa

موزه باستان شناسی باتومی

آیا قصد سفر به باتومی گرجستان را دارید؟ باتومی یکی از زیبا ترین شهرهای گرجستان میباشد این شهر دارای طبیعت و تاریخ منحصر بفردی است.ما با انتشار این مقاله اطلاعات شما را در خصوص موزه باستان شناسی باتومی افزایش خواهیم داد.


 

معرفی موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی باتومی یکی از قدیمی ترین موزه های کشور گرجستان میباشد. موزه باستان شناسی باتومی یکی از بهترین موزه ها در نوع خود است که نه تنها در باتومی بلکه در کل گرجستان می باشد. این موزه دارای آثاری بسیار غنی و متفاوت است که می تواند اطلاعات بسیاری را درباره گذشتگان و هنر و تاریخشان در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد. شما میتوانید با انتخاب تور ارزان گرجستان از این مکان زیبا نهایت لذت راببرید.

موزه باستان شناسی 1

باتومی

باتومی شهری بندری بر کرانه دریای سیاه است،آب و هوای باتومی به شدت تحت تأثیر جریانهای هوایی دریای سیاه است، در نتیجه بارش عمده باران در اکثر فصول سال امری عادی است.این شهر دارای جاذبه گوناگونی از طبیعت،تاریخ وفرهنگ زیبا میباشد که در تمام فصول پذیرای بازدید کننده گان و گردشگران تور گرجستان هستند.

موزه باستان شناسی 2

تاریخچه موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی یک قرن قدمت دارد اما از سال 1994 درب های آن به روی بازدیدکنندگان گشوده شده است. در این موزه آثار فرهنگی و تاریخی از دوران مختلف وجود دارد. در این موزه قریب به 22800 اثر از دوران تاریخی مختلف کشور گرجستان گرداوری شده که اکثریت یافته شده در حفاری های قلمرو Adjaria هستند.

موزه باستان شناسی 3

محتوای موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی کوچک است وتنها دو طبقه دارد اما دارای آثار تاریخی بی شماری در خود می باشد، موزه باستان شناسی باتومی دارای یک آرشیو عکس و کتابخانه می باشد که توسط آن ها می تواند اطلاعات جامع تری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.این موزه به طور کلی دارای دو سالن اصلی بسیار بزرگ است که محل نمایش تمامی آثار می باشد.

موزه باستان شناسی 4

برای بازدید از موزه، لازم است که از طبقه اول شروع کنید، زیرا مجموعه آثار آن مربوط به دوران سنگ و آهن است. بیشتر این مجموعه، آثاری از جنس آهن هستند که مربوط به فرهنگ قبیله کولچیس می باشد؛ می توان گفت که این مجموعه دارای آثار غنی از این دوره ی تاریخی است.

از جمله موارد کشف شده در این باستانشناسی می توان به شیشه ها،برنز، زیورآلات و لوازم آشپز خانه رومی و همچنین مجسمه هایی

موزه باستان شناسی 5مربوط به خدای یونانیان سراپیس را نام برد. از این کشف به نام گنج باستانی یاد می کنند. در این میان، موزه باستان شناسی باتومی آثاری با نام گنج به خاک سپرده شده اعراب را نیز در خود جای داده که مربوط به اوایل قرون وسطی است. علاوه بر این آثار موزه آثاری را که مربوط به اواخر قرون وسطی و درست زمانی که عثمانی به Adjaria حکومت می کرد را نیز به عموم همگان قرار داده است.

محتوای بجا مانده از یونانیان و رومی ها

طبقه همکف این موزه متعلق به دوران عتیق و اواخر قرون وسطی است. علاوه بر این مجموعه لوازم آشپزی و وسایلی مربوط به یونانیان و رومی ها و همچنین سکه های مربوط به آن ها در طبقه همکف موجود می باشد. این مجموعه از آثار در حفاری های انجام شده در قلعه Gonio Apsaros کشف و به موزه ی باتومی تحویل داده شده است. به طور خاص موارد کشف شده توسط باستان شناسان در نزدیکی دیواره دژ Gonio  پیدا شده بود.

موزه باستان شناسی 6

از جمله موارد کشف شده در این باستانشناسی می توان به شیشه ها،برنز، زیورآلات و لوازم آشپز خانه رومی و همچنین مجسمه هایی مربوط به خدای یونانیان سراپیس را نام برد. از این کشف به نام گنج باستانی یاد می کنند. در این میان، موزه باستان شناسی باتومی آثاری با نام گنج به خاک سپرده شده اعراب را نیز در خود جای داده که مربوط به اوایل قرون وسطی است. علاوه بر این آثار موزه آثاری را که مربوط به اواخر قرون وسطی و درست زمانی که عثمانی به Adjaria حکومت می کرد را نیز به عموم همگان قرار داده است.موزه باستان شناسی 7

هزینه ها:

بزرگسالان: ۲ لاری (حدود ۳ هزار تومان)

بچه ها: ۱ لاری (حدود ۱۵۰۰ تومان)

بچه های زیر ۶ سال: رایگان

راهنمای تور: ۱۰ لاری (حدود ۱۵ هزار تومان)

ساعات بازدید: ۱۰ تا ۱۸

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان تسرتلی آکاکی ۷۷

شما متوانید با رزرو تور لحظه آخری گرجستان  از موزه باستان شناسی باتومی دیدن کنید.

منبع

keysafar





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: